هشدار کاظمی‌قمی درباره پیامد‌های تجدید مداخلات بیگانگان در افغانستان قدردانی ذبیح‌الله مجاهد از مواضع ایران در نشست دوحه ۳  روسیه لغو تحریم‌ها علیه طالبان را بررسی می‌کند معاون دبیرکل سازمان ملل: نشست دوحه به معنای عادی‌سازی روابط با طالبان نیست | آموزش دختران خواسته درجه یک جهان است ذبیح‌الله مجاهد: ما آشکارا گفتیم که خواهان روابط خوب با جهان هستیم وزارت خارجه قطر نشست دوحه را فرصتی برای گفتگو‌های معنادار دانست روز دوم نشست دوحه ۳ | جهان نگران تعامل با طالبان از نشست دوحه ۳ چه می‌دانیم؟ پیش ثبت نام دانش‌آموزان اتباع آغاز شد (۱۱ تیر ۱۴۰۳) دیوار کوتاه دانش‌آموزان اتباع | وزیر آموزش‌وپرورش: حضور دانش‌آموزان اتباع دلیل تراکم کلاس‌های درس است + فیلم نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان: انتقال نگرانی‌های تهران درباره افغانستان، از اهداف ما در دوحه۳ است کوله‌پشتی‌ها و پوستر‌ها | روایت انتخاباتی محمدکاظم کاظمی سخنگوی طالبان: امیدوارم هرچه خیر مردم ایران است از صندوق بیرون بیاید + فیلم حضور باشکوه ایرانیان مقیم افغانستان در پای صندوق‌های رأی در ۵ نمایندگی سیاسی ایران آغاز رأی‌گیری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌ جمهوری اسلامی ایران در شهر مزارشریف افغانستان + فیلم سرکنسول ایران در هرات: پنج نمایندگی ایران در افغانستان فردا شعبه اخذ رای هستند قطار حامل کمک‌های ایران با استفاده راه آهن خواف – هرات به ایستگاه روزنک رسید وزیر دفاع پاکستان: ما از حمایت ایران در مبارزه با تروریست‌ها برخورداریم | اما طالبان اینگونه نیستند هفتمین جشن همدلی مهاجران افغانستانی در مشهد برگزار شد + فیلم تیم ملی کریکت افغانستان در یک قدمی فینال جام جهانی
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

هشدار ۵ سازمان جهانی برای بدترشدن شرایط اقلیمی در افغانستان

  • کد خبر: ۲۱۰۴۸۲
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
هشدار ۵ سازمان جهانی برای بدترشدن شرایط اقلیمی در افغانستان
سازمان اقدام علیه گرسنگی، سازمان بهداشت جهانی، سازمان بشردوستانه امداد اسلامی، سازمان بین‌المللی نجات کودکان و سازمان بین‌المللی ورلد ویژن برای بدتر شدن شرایط اقلیمی در افغانستان هشدار دادند.

به گزارش شهرآرانیوز، این سازمان‌ها روز دوشنبه، ۱۶ بهمن در بیانیه‌ای گفته‌اند که دست‌کم ۲۵ استان افغانستان با خشکسالی شدید روبرو است.

براساس بیانیه این سازمان‌ها، ادامه خشکسالی‌ها در افغانستان بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

سازمان بین‌المللی نجات کودکان گفته است که کودکان و خانواده‌های دهقان در افغانستان، بیشترین ضرر را ناشی از خشک‌سالی متحمل خواهند شد.

این نهاد افزوده است که کمبود باران و تداوم خشک‌سالی سبب شیوع بیماری‌ها از جمله وبا، تشدید فقر و زمینه کوچ اجباری خانواده‌ها خواهد شد.

بر بنیاد آمار‌های سازمان‌های جهانی، حدود ۷.۸ میلیون کودک در افغانستان در سال جاری میلادی غذای کافی ندارند و در صورت ادامه خشکسالی، زندگی این کودکان در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

سازمان بین‌المللی نجات کودکان همچنان خاطرنشان کرده است که چهار میلیون زن باردار و شیرده به شمول ۳.۲ میلیون کودک زیر پنج سال در حال حاضر از سوءتغذیه شدید رنج می‌برند.

طبق اطلاعات نهاد‌های بین‌المللی، افغانستان از اول اکتبر ۲۰۲۳ تا ۱۵ ژانویه ۲۰۲۴، تنها ۴۵ تا ۶۰ درصد بارندگی را نسبت به سال‌های گذشته تجربه کرده است.

این در حالی است که ماه گذشته نیز دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) با ابراز نگرانی از تداوم خشک‌سالی در افغانستان گفته بود که این کشور در سال گذشته بدترین خشک‌سالی خود را طی ۳۰ سال اخیر تجربه کرده است.

اوچا روز یک‌شنبه، ۱۷ دی با نشر گزارشی گفته که در ولایت هلمند گرمی هوا ۲.۴ درجه بیشتر در مقایسه با سایر نقاط افغانستان افزایش یافته است.

برپایه این گزارش، تغییرات اقلیمی عمده‌ترین تاثیرات را بر بخش کشاورزی گذاشته و همچنان ۳۰ استان این کشور را از لحاظ کیفیت آب، به‌شدت با چالش روبرو کرده است.

منبع: هشت صبح

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->